svarta prickar på praktbotia!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KåWe
    • December 2002
    • 83

    svarta prickar på praktbotia!!

    köpte praktbotior för en knapp vecka sedan.
    en var ngt ljusare i den svarta färgen men jag tänkte det var nog normalt (kanske en hona...??)
    hur som helst så har de nu fått svarta prickar i de svarta fälten, både på kropp och fenor..
    vad är detta?? "svarta prick sjukan" eller????? de är fö väldigt pigga och busiga. jag har inte sett att de skrubbat/kliat sig.

    nån som vet vad detta är?? jag ahr ju förstått att de lätt får vitapricksjukan vid flytt och så men vad är detta???
  • Smisker
    • December 2003
    • 74

    #2
    Hej KåWe. Hur gick det med dina botior sedan?

    Jag har fått precis samma problem efter att jag flytta mina praktbotior till ett större akvarium. (Se http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24958)

    Kommentar

    • Lenita
      • June 2003
      • 850

      #3
      Hur har det gått för er med era praktbotior? Såg att en av mina små älsklingar fått svarta prickar på ryggfenan. Ska strax undersöka dem närmare, men undrar om det har gått bra för er?
      ____________________________________
      Pax vobiscum!

      Kommentar

      • Lenita
        • June 2003
        • 850

        #4
        Aha! En ganska så bra länk det där för att komma svaret på spåret...



        Tyvärr måste jag säga att jag sköter mig finemang vad gäller vattenbyten, men ska ändå kolla "smutshalten"...

        Skulle ändå vara intressant att höra vilka erfarenheter andra har av dessa små svarta prickar. Såg att en hel del skrivit in och frågat, men väldigt få har fått svar.
        ____________________________________
        Pax vobiscum!

        Kommentar

        Arbetssätt...