Små mörka taggar sticker ut ur analhålet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #46
    Ursprungligen postat av Faltaren
    Det är för att ta de som kläcks efter de andra dött. Lägger ju ägg de jävlarna...
    Ja, men om jag minns rätt så räcker det enligt bruksanvisningen att köra en andra medicinering efter tre veckor.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Faltaren
      • July 2005
      • 1453

      #47
      Japp för att ta de sista.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #48
        Så det där med ett halvår tror jag inte behövs, har som sagt för mig att det inte står nå't om det i bruksanvisningen i alla fall.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #49
          Dubbeldos första gången, sen enligt bruksanvisningen. Sen var beredd på att små fiskar (tetror och räkor) inte pallar för medicineringen. Det hände mig, men vet att andra som har medicinert med nematol har klararat dom mindre fiskarna.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nyssel
            • August 2015
            • 61

            #50
            Jag tror det där med halvåret var något jag läste på ett forum. Den personen hade upplevt att det var först då det hade varit helt maskfritt.
            Har du sett några döda maskar eller försvinner de bara? Berätta gärna hur det går framöver, det är intressant att få veta hur behandlingen funkar.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #51
              Var det Nematol då? Har testat en annan medicin innan, och det enda den verkade göra var att göra vattnet vitt, och ge fiskarna andnöd, masken verkade inte särskilt påverkad. Maskarna är väl så små att de är svåra att lägga märke till om de ligger döda nå'nstans. Märker bara att de inte längre sticker ut där bak, så att säga.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Nyssel
                • August 2015
                • 61

                #52
                Ursprungligen postat av Shepard
                Var det Nematol då? Har testat en annan medicin innan, och det enda den verkade göra var att göra vattnet vitt, och ge fiskarna andnöd, masken verkade inte särskilt påverkad. Maskarna är väl så små att de är svåra att lägga märke till om de ligger döda nå'nstans. Märker bara att de inte längre sticker ut där bak, så att säga.
                Just ja, det läste jag att det var en sort som täppte igen gälarna, det verkar ju lite smått besvärligt..
                Det kan ha varit någon annan sort jag läste om, jag minns inte faktiskt. Skönt att de är borta för dig i alla fall, de var verkligen vidriga!

                Djuraffären fick tillbaka rödzebran och de berättade att han hade varit hos dem i fem år och att han inte hade visat symtom innan. De hade varit så glada att han äntligen skulle få ett hem och nya kompisar, och så blev det såhär istället. De skulle läsa på om camallanus och avgöra om de skulle behandla eller avliva.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #53
                  Ursprungligen postat av Nyssel
                  Just ja, det läste jag att det var en sort som täppte igen gälarna, det verkar ju lite smått besvärligt..
                  Det kan ha varit någon annan sort jag läste om, jag minns inte faktiskt. Skönt att de är borta för dig i alla fall, de var verkligen vidriga!

                  Djuraffären fick tillbaka rödzebran och de berättade att han hade varit hos dem i fem år och att han inte hade visat symtom innan. De hade varit så glada att han äntligen skulle få ett hem och nya kompisar, och så blev det såhär istället. De skulle läsa på om camallanus och avgöra om de skulle behandla eller avliva.
                  Ja, de verkar vara borta, men innan andra medicineringen så ska man nog inte ropa hej.

                  Ok, bra att de är villiga att sätta sig in i vad det är innan de bestämmer sig för avlivning, eftersom det brukar gå att bota, om inte fisken är för dålig. De borde nog även kolla över de andra karen i butiken.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    #54
                    Nåt som jag har funderat en del på nu i masktider är om sånt här smittar via slangen jag använder till vattenbytena? I kopplingarna är det ju ganska trångt och det kan säkert fastna nåt skit där tänker jag...

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #55
                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Nåt som jag har funderat en del på nu i masktider är om sånt här smittar via slangen jag använder till vattenbytena? I kopplingarna är det ju ganska trångt och det kan säkert fastna nåt skit där tänker jag...
                      Jag har två slangar, en när jag tömmer och en när jag fyller - bara i fall att. Lite bökigare kanske, men det funkar bra för mig

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        #56
                        Ja det blir ju lite krångligare att handskas med men det kanske vore värt det. Man gör ju inte vattenbyte på tid direkt [emoji6] Å andra sidan så är det ju så mycket enklare med den där anordningen på kranen.


                        Skickat från min iPhone med Tapatalk

                        Kommentar

                        Arbetssätt...