Vita pricksjukan OCH fenröta?? Nybörjare behöver hjälp nu!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NicoleSa
    • April 2015
    • 4

    Vita pricksjukan OCH fenröta?? Nybörjare behöver hjälp nu!

    Hej! Skulle behöva lite svar på några frågor... 1. Kan man medecinera mot både fenröta och vita pricksjukan samtidigt? Vet dock inte om 2 av mina scalare har fenröta men dom har som någon slämmig beläggning på fenorna och dom fräter bort, och det har gått jätte fort bara två dagar typ från att inte se något konstigt alls till att fenorna nästan är helt borta.. Min tigerfisk har vita pricksjukan och även min stora gibbiceps men deras fenor är hela och fina därför jag blir fundersam på om scalarna har fått fenröta också eller om det bara är vita prick..Är inne på min andra omgång av medecinering mot vita prickjukan.. 2. Min afrikanska klogroda har magrat av, vad kan det beropå?

    Tacksam för svar så snart som möjligt innan någon stryker med..
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det verkar som du har en stor obalans i akvariet som stressar fiskarna och triggar igång diverse sjukdomar. Det är omöjligt att säga vad utifrån det du skriver.

    Mediciner i sig brukar ju också leda till att det blir än mer obalans i vattenvärdena men ibland måste man ändå medicinera
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • NicoleSa
      • April 2015
      • 4

      #3
      Okej så du menar att jag fått vitapricksjukan för att jag har en sådan blandning av olika fisk eller vadå?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        ....... eller pga av för mycket matning eller något annat. Det finns 100-tals med saker som kan orsaka sjukdomar
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...