Vita prick guppyhonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • louiseh
    • March 2015
    • 37

    Vita prick guppyhonor

    Hej

    Har ett nyuppstartat akvarium sedan ett par veckor tillbaka. Vattenvärden ser mycket bra ut (vet dock att det inte alltid stämmer 100%). Har haft de första fiskarna, guppys, i två veckor. Sedan igår har 3 honor fått småsmå vita prickar på stjärtfenan (endast), se bilder för den hona som är värst (4 prickar).





    Gjorde vattenbyte ca 25% för 2 dagar sedan, tempen sjönk då till 23,7 grader från att ha varit ca 24,9. Har läst att temperaturförändringar speciellt kan orsaka detta. Vad tror ni, är detta ett soklart fall av vita pricksjukan och vad skulle ni rekommendera att jag gör??

    /Louise
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det ser inte ut som vita prick (då är det fler men mindre prickar) så jag hade nog avvaktat lite
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • louiseh
      • March 2015
      • 37

      #3
      Hej Kjell
      Tack för ditt svar, det har faktiskt försvunnit nu så det verkade inte vara något...

      /Louise

      Kommentar

      • Sleep
        • December 2008
        • 246

        #4
        om det är okej att jag lånar tråden lite.
        jag har vita prick i mitt akvarie. och har fått rådet att salta.
        men nu är det så att jag har växtakvarie. och vet att salt inte är bra för växterna i allt för höga doser eller kanske inte alls.
        hur ska man gå tillväga här?

        förlåt för att jag snodde tråden.
        Mvh Glenn.

        Kommentar

        Arbetssätt...