Insjuken mage!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleep
    • December 2008
    • 246

    Insjuken mage!?

    Hej!

    såg nu på kvällskvisten att min stora fina pleco har insjunken mage. väldigt mycket!
    den har inte varit så tidigare i veckan. jag har haft den i 4,5 år. och den är ca 30cm lång. den går i mitt 600liters kar. jag har även bytt foder för 10dagar sen till tropical spirulina tabs.
    Någon som kan ha någon ide om vad det kan vara och vad man kan göra åt det. vill ju inte bli utan min majestätiska fisk.
    Mvh Glenn.
  • Sleep
    • December 2008
    • 246

    #2
    va visst ingen som hade några idéer över vad det kunde vara för fel.
    Men jag kastade ner några kokta broccoli till den som den glatt tugga i sig. och lite algtabletter och den lever fortfarande. men magen är lite insjunken fortfarande. så får fortsätta att ge broccoli o alger!
    Mvh Glenn.

    Kommentar

    • Axman
      • January 2013
      • 188

      #3
      Lite annan divison men jag har sett på mina ancistrus-honor att de har insjunken mage efter att de lagt ägg. Kanske något liknande?

      Kommentar

      • Sleep
        • December 2008
        • 246

        #4
        Ursprungligen postat av Axman
        Lite annan divison men jag har sett på mina ancistrus-honor att de har insjunken mage efter att de lagt ägg. Kanske något liknande?
        önska att det vorre så i detta fall axman. hade varit jävligt häftigt! :P
        tänkte annars om det kan vara någon tarmsjukom? kanske är lite ute på tunn is nu. men är bara något jag fick upp i huvudet.
        Mvh Glenn.

        Kommentar

        Arbetssätt...