Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

HJÄLP FORT!!

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• cri
    svarade
    Emil,
    Titta gärna in på
    Länk
    Där hittar du siter gällande sjukdom och skötsel.

Du skriver inte vad du redan gjort men du kan prova att göra är att byta 50% utav vattnet och hälla i salt. Läs vad du kan i siterna jag hänvisat till.

Länk~solo/puregold/disease/disease.htm står det bland annat under "Lethargy":
    <b><font color="orange">LETHARGY
    This is usually the <font color="purple">first symptom of something wrong with the fish</font id="purple">.
    1. The first thing to do is the fish physical. - Länk~solo/puregold/disease/technique/technique.html#Jo_Ann's_Fish_Physical

2. Check the water parameters, then <font color="purple">change some or all of the water</font id="purple">.
    3. Check the food to make sure it smells all right.
    Generally, if the physical shows nothing unusual changing water and <font color="purple">adding a little salt</font id="purple"> (Uses of salt Länk~solo/puregold/disease/treatment/trtmnt.htm#salt) to the water is enough to bring a fish around. <font color="purple">Give the water changes and salt about 24 hours before doing anything else</font id="purple">. The next step is a salt dip (Salt dips - Länk~solo/puregold/disease/treatment/trtmnt.htm#SALT%20DIPS) and moving the fish bucket to bucket (rotating bucket method - Länk~solo/puregold/disease/treatment/trtmnt.htm#TUB_TO_TUB).

</font id="orange"></b>

Hem sidan till Puregold - Länk~solo/puregold/

Kommentera:

• AndreasN
    svarade
    hur är det med vattenvärdena?

Kommentera:

• Emilnojd
    skapade ett ämne HJÄLP FORT!!

HJÄLP FORT!!

Jag har en slöjstjärt som bara ligger helt stilla, antingen i växterna eller på botten. Vad ska jag göra??
Sparar...
X