Fiskarna tappar färg och blir vita

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peddan11
    • October 2014
    • 6

    Fiskarna tappar färg och blir vita

    Hej.
    Har ett problem med att fiskarna tappar färg och blir vita. Det syn väldigt tydligt på dom som är gula. Se bild på Golden.Klicka på bilden för större version

Namn: 2015-01-15 22.20.21-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,5 KB
ID: 2185198
    Karet är på 720l Malawi med merparten mbunas. Matar med pellets och räkmix. Alla vattenvärden är bra. Byter ca 40 % vatten i veckan. Har två stora filterkammare och bra cirkulation. Det är ständigt någon fisk som leker i karet.
    Peter/Peddan
  • Peddan11
    • October 2014
    • 6

    #2
    Så mycket erfarenhet och visdom samlat på ett o samma ställe och så få som känner sig kallade!

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      #3
      Jag är ny inom detta med ebligt det jag har sett här innan så kan det kanske vara svamp.

      Dock brukar de som kan sånt komma in och svara så håll ut så kommer du att få ett svar från någon som kan dett bättre.

      Skickat med Tapatalk från min mobil.
      Senast redigerad av Webo; 19 January 2015, 02:25.
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag kan ingenting om Malawi, men det kan inte ha att göra med att fiskarna börjar bli äldre och/eller kanske lite sämre gener när det gäller färgen?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...