En tjock Pterophyllum scalare!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • exinter
    • November 2014
    • 2

    En tjock Pterophyllum scalare!!!!

    Hej

    jag har varit en flitig användare av Zoopet´s forum ett tag nu. Vad jag har förstått så kan man få svar på det mesta när det gäller allt för akvarier, fiskar, växter, mm

    Nu är det så att jag fick rädda ett akvarium med 4st Pterophyllum scalarer från ett verkstadsföretag som hade gått i konkurs. Ni kan läsa hela historian om hur det gick till på min hemsida http://myaquarium.webs.com/. Nu över till varför jag måste skriva en ny forum post här under sjukdom. Det är så att jag har haft dom i ca 2 månader nu och allt har gått bra fram tills för ca 2 veckor sen när min hona började att bli lite rund om magen. Först så trodde jag att hon bar på rom.Men nu är det så att hon är jätte tjock och hon har slutat att äta dom två sista dagarna. Hon står bara i ena hörnet vid pumpen och hon har några fjäll som börjar puta ut på magen.

    Vad jag har läst på några andra forum så kan det vara förstoppning men jag har matat dom väldigt sparsamt. Så jag tror inte att det kan vara det.

    Snälla hjälp mej vad kan det vara och vad ska jag göra.

    jag har lite foto på min hemsida om ni vill se några bilder på honan. (Jag kunde inte lägga in någon bild här)
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Låter som om det skulle kunna vara bukvattensot.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • tonpet
      • February 2008
      • 469

      #3
      Håller med Shepard .... och tro tyvärr att det kört för denna Scalare, om den har varit jättetjock 2 dagar.
      Håller tummarna att det är nått annat.
      // Tony
      Juwel Rio 300, Diskus
      "Sluta vara den du var och bli den du är"

      Kommentar

      • exinter
        • November 2014
        • 2

        #4
        Ursprungligen postat av tonpet
        Håller med Shepard .... och tro tyvärr att det kört för denna Scalare, om den har varit jättetjock 2 dagar.
        Håller tummarna att det är nått annat.
        // Tony

        Tack för svaret Shepard och Tony, Nu när jag har läst på om Buksot så måste det vara det tyvärr

        Vad tycker ni att jag ska göra ? Ska jag medicinera med Octozin för att förebygga så dom andra inte får det.

        // Anders

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ta bort den sjuka fisken tycker jag personligen är det bästa.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...