Halva huvudet svart på diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Halva huvudet svart på diskus

    Samma fråga finns i min tråd "drömmen om...": En av mina mindre, men matglada diskushonor i karet blev efter helgens vattenbyten svart på exakt halva huvudet. Ser man henne framifrån så syns det att hennes vänstra sida är normalfärgad men höger sidan är svart på hela huvudsidan och även gällocket. Kroppen är normalfärgad. Skumt. Det ser lite smått komiskt ut och hon verkar inte må dåligt av det. Någon idé om orsaken?
    Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-12-09 20.25.12.jpg
Visningar: 2
Storlek: 123,7 KB
ID: 2185164
    Edit. Responsen finns i tråden Drömmen om....
    Senast redigerad av Bluewing; 09 December 2014, 20:05.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120
  • mrfrost
    • October 2012
    • 186

    #2
    Men oj vad skumt, har inte råkat ut för något liknande själv och inte läst något heller. Hur har det gått? Gick färgen tillbaka eller vad händer? Tycker hon ser riktigt fin ut för övrigt. Får passa på att önska dig en riktig god jul med☺

    Kommentar

    • mrfrost
      • October 2012
      • 186

      #3
      Såg nu alla svar och tankar kring detta i din andra tråd.
      Är inte inne så ofta längre så får skylla på det att jag missat.
      Min ena hane drog in i glaset en gång så pass att han däcka i en halv minut och sen kunde han inte simma utan låg platt och simma i en cirkel några minuter, vart dock inte något svart och ett par timmar senare var han sitt vanliga jag igen. Husse satt med svetig panna och en puls som var rent ohälsosamt

      Kommentar

      Arbetssätt...