Stor vit prick/Panik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Casper 021
    • November 2014
    • 51

    #16
    Ja så klart, jag har inga brottom till att köpa nya fiskar, ville bara kolla så att jag inte släpper in några för tidigt, angående Easy Life tänkte jag att jag har annars Nitrivec, jag vet inte om det är samma sak?
    Senast redigerad av Casper 021; 05 December 2014, 14:22.

    Kommentar

    • Bobby
      • March 2002
      • 351

      #17
      EL har lite andra fördelar jämfört med Nitrivec - tillsätt det inte i samband med medicineringen bara - då kommer medicinen inte att verka som den ska.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Nitrivec är bra att köra med i nuläget.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Casper 021
          • November 2014
          • 51

          #19
          En annan fråga, jag har två Ancistrus nu en prickig sådan och en albino, tror att båda är så kallade SP, den prickiga har börjat blekna i prickarna med tanke på att jag har haft dem i två veckor känns lite för tidigt att den ska bli mörkare på nåt sätt men prickarna har inte blivit mörkare utan ljusare som att den håller på att pälsa eller tappa skin så att säga, jag vet inte om det är medecineringen eller om det är nån mognadsprocess eller om den är också sjuk, vad tror ni?
          Senast redigerad av Casper 021; 05 December 2014, 22:32.

          Kommentar

          • Casper 021
            • November 2014
            • 51

            #20
            Den rör sig fin förresten och jag har faktiskt inte matat dem med algvåfflor eller nåt annat foder, jag har haft lite alger i början och nu ser ganska Algerfritt ut i karet så jag börjar fundera på våfflor, hoppas jag inte hålller på att få dem att svälta ihjäl men jag ska fixa våfflor imorgon iaf.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              Även där är det svårt att säga något utan bild, men en gissning är att den börjar känna sig hemma i ditt kar och därför ändrar färg.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...