Mina fiskar kliar sig.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppy_nisse
    • April 2003
    • 641

    Mina fiskar kliar sig.

    Hej! Jag har märkt att mina praktbotior kliar sig på min plaststock och så står dom vid pumpen hela tiden. Dom kliar sig vid gälarna. Jag undrar om det kan vara någon parasit?!? Jag frågade på zoo och dom trodde att det va början till vitaprick så jag hälde i vitaprick medicin. Men jag tror inte att det är vitaprick som är på G!! Någon som har något förslag och vad jag ska göra??
    //Tobias
    DIY Is The Shit!
    Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!
  • J.Z
    • June 2003
    • 3

    #2
    G´dag

    Dete mkt. möjligt att det är Vita prick på gång.. men jag lutar mer åt att det är Gäl parasiter.. vilket jag tror (om jag inte missminner mig) räknas som en inre parasit och därmed så hjälper inte vita prick medecinen ..

    Så jag hade nog provat en medecin mot inre parasiter istället.. hade även kollat min temp. i karet å övriga vatten värden

    Praktbotior är känsliga fiskar men sjukdommar "poppar" inte upp av sig själv dom har ant. utsatts för någon form av stress som utlöste det hela... lycka till MVH J.z
    J.Z

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Tex. Sera mycopur mot gälparasiter.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Mats Bruér
        • August 2002
        • 282

        #4
        Eller Sterazin från Waterlife. Mkt humanere då den är vad jag hört helt nedbvrytningsbar. Behövs inga kolfilter och sådant efteråt.
        Mats
        720 diskus
        540 diskus
        www.discusklubben.dk

        Kommentar

        • Guppy_nisse
          • April 2003
          • 641

          #5
          okey.. tack så mycket..
          //Tobias
          DIY Is The Shit!
          Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

          Kommentar

          Arbetssätt...