Dvärggurami sitter i Death Row.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Dvärggurami sitter i Death Row.

    Hej efter en vecka av inga sjukdommar så ser jag någon med något fel på .

    en av mina dvärguramis hanarna har något som sticker ut från sidan av huvet , någon som vet vad det kan vara för något och hur man löser det? eller ska jag skicka honom till stora karet i himmeln?


    dessa bilder är dåliga , bättre kommer strax sambon håller på med systemkameran .

  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Går inte att se något på bilden, tyvärr.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #3
      tack för svaret jens , i bilden nu då?

      Store and share all of your images @ IMAGESHACK.com


      ser ut som fjäll som gått av eller blivit avbiten kanske hanarna som gått på varandra?

      Kommentar

      • blaze1337
        • July 2014
        • 646

        #4
        Store and share all of your images @ IMAGESHACK.com



        någon som vet vad felet är med guramihanen i ovan 2 bilder i detta inlägg?

        vill ej avliva honom i onödan satte tillbaks honom i 240 literns då ingen annan verkade smittad av hans skada , men någon som vet hur man kan lösa det eller vad det är äns?

        han äter etc som vanligt

        Kommentar

        • Rebah
          • January 2012
          • 410

          #5
          Skulle ju kunna vara en skada eller bett. Verkar den pigg annars och äter så skulle jag nog avvakta och hålla koll så att inte skadan växer/blir värre. Kanske vara lite extra noga med vattenkvalitén bara, ingen överbliven mat etc. Den ser ju hel och fin ut i övrigt på bilderna iaf
          "The trees move... do you not see it?"

          Kommentar

          • blaze1337
            • July 2014
            • 646

            #6
            Ursprungligen postat av Rebah
            Skulle ju kunna vara en skada eller bett. Verkar den pigg annars och äter så skulle jag nog avvakta och hålla koll så att inte skadan växer/blir värre. Kanske vara lite extra noga med vattenkvalitén bara, ingen överbliven mat etc. Den ser ju hel och fin ut i övrigt på bilderna iaf
            tacck , avvaktar o ser hur de blir då aa kan vara bett då jag har 2 guramihanar i 240 literns

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13119

              #7
              Har märkt att gurami verkar ha en benägenhet att få sårinfektioner av någon anledning. Brukar bara bli värre och värre ända tills såret äter sig ända inifrån och ut och då är det godnatt...
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • blaze1337
                • July 2014
                • 646

                #8
                Ursprungligen postat av åheim
                Har märkt att gurami verkar ha en benägenhet att få sårinfektioner av någon anledning. Brukar bara bli värre och värre ända tills såret äter sig ända inifrån och ut och då är det godnatt...
                oj de där låter inte fint , tips ? saltbad kanske?

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13119

                  #9
                  Nä det är nog mest en påfrestning för den, medicinering är troligen nödvändig, om det är vad jag sitter och gissar att det är
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • blaze1337
                    • July 2014
                    • 646

                    #10
                    Ursprungligen postat av åheim
                    Nä det är nog mest en påfrestning för den, medicinering är troligen nödvändig, om det är vad jag sitter och gissar att det är
                    haha vad gissar du på att det är och vad är medicinen du tror/vet kommer funka mot det? hanarna kostar 45 kr men tycker om honom , han är rolig och ej blyg äter från handen etc vill ej förlora den ^^

                    Kommentar

                    Arbetssätt...