Någon!!! Hjälp!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • J.Z
    svarade
    Hej!

    Detta är inget ovanligt fenomen på slöjstjärtar .. dom är så pass hårt avlade att sånt här händer titt som tätt.. eftersom att den äter å verkar må "bra" så kan du nog låta den vara .. tänk dock på att dom vita inslagen i bölden kan vara svamp infektion som kan sprida sig till andra fiskar .. du kanske skulle göra en medecinering mot svamp eller flytta slöjstjärten ??

    lycka till

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Kolla på dessa bilder och se om det är något som kan stämma: http://www.2cah.com/pandora/Disease.html

    /Mona

    Lämna en kommentar:


  • jimmy_hajdu
    startade ett ämne Någon!!! Hjälp!!!

    Någon!!! Hjälp!!!

    Min flickväns svarta slöjstjärt har fått en stor böld under ena ögat. Den har haft bölden i mer än ett par månader nu.
    Det började med att ögat svullnade upp och sedan började bölden växa fram under ögat och är nu jättestor. Fisken simmar och äter som vanligt men verkar se dåligt på ögat där bölden är.
    Bölden har lite vita inslag lite här och var på sig.

    Hoppas där är någon som kan hjälpa mig med detta problem, antingen tala om vad det kan vara eller/och om det finns någon lösning...

    Vill ni se en bild på fisken och bölden så maila till mig så kan jag skicka bilden...

    jimmy_hajdu@hotmail.com

    Tack på förhand...
Arbetssätt...