"Float" Frontosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13109

    #31
    Ursprungligen postat av man nam1
    Här har ni ett nytt klipp: http://youtu.be/F-h6zFrESOc

    Vad tror ni om filtret? lär det duga? det står ju att det klarar akvarium <800l vilket mitt är dock vet jag ju inte hur bra byggkvalitéten är osv..
    Jag såg inget filter? Vad är det för ett du menar då, som dessutom klarar upp till 800L...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • man nam1
      • July 2011
      • 441

      #32
      Jesper: Okej, dock så skulle det vara bra att ha mer filtermaterial..

      åheim: Aqua Nova NCF-2000 ( http://www.cyberzoo.se/akvaristik/pu.../ncf-2000.html )

      Kommentar

      • man nam1
        • July 2011
        • 441

        #33
        Goda nyheter!!
        Frontosan kom fram förut när jag kollade på akvariet och då såg jag till min häpnad att han simmar MYCKET bättre! han kan nästan stå still och flytandet märks knappt (ja det är antagligen fortfarande väldigt jobbigt för honom men ändå!). Han verkar också mycket piggare än vad han har vart dom senaste dagarna / veckan.

        Ang. pumpen (Aqua Nova NCF-2000) så känns det lite riskabelt just för att det är ett okänt märke, någon som har något annat tips i samma prisklass eller aningen dyrare (helst inte FX6 och Eheimpumparna då dom kostar minst det dubbla.)

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13109

          #34
          Ursprungligen postat av man nam1
          Jesper: Okej, dock så skulle det vara bra att ha mer filtermaterial..

          åheim: Aqua Nova NCF-2000 ( http://www.cyberzoo.se/akvaristik/pu.../ncf-2000.html )
          Ja då tror jag vi snackat omkring varandra en del, tror ingen förstod att du skaffat ett ytterfilter... då borde du ha täckt filtreringsbiten nu iallafall!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • man nam1
            • July 2011
            • 441

            #35
            Jag har inte skaffat det än. Det är mer av att jag är intresserad av det, just på grund av att det verkar vara prisvärt. Vet inte heller om det är bra kvalité på filtret heller.

            Vad tror ni om filtret? skulle det vara ett bra köp?

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13109

              #36
              Jag tror inte du kommer få så mycket respons på det filtret. Jag har doppvärmare och ett hangon filter av det märket och det var dålig kvalité.
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • man nam1
                • July 2011
                • 441

                #37
                Hm okej, då bör jag alltså kolla på ett annat märke. Typ Fluval, Aquael, Sera, Tetratec eller? (Eheim är så dyrt så det nämner jag inte )

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13109

                  #38
                  Ursprungligen postat av man nam1
                  Hm okej, då bör jag alltså kolla på ett annat märke. Typ Fluval, Aquael, Sera, Tetratec eller? (Eheim är så dyrt så det nämner jag inte )
                  Jag har ju själv gått ifrån ytterfilter eftersom jag haft läckage på ett tetratec, aquael och sist det säkra fluval... Det finns bara ett filter jag fortfarande har en ganska hög tilltro faktiskt och det är eheim classic, som har en rund form och saknar snabbkopplingar, har ju ett ganska överkomligt pris också, kanske lite billigare på pwss men deras hemsida funkade inte just nu http://www.guldfisken.se/beta/catalo...9a297a5973ec89 Såg i efterhand att filtermaterial ingår och då var det ju bra pris, material brukar inte ingå.
                  Senast redigerad av åheim; 14 March 2014, 20:15.
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • man nam1
                    • July 2011
                    • 441

                    #39
                    Hm, det såg faktiskt intressant ut! Men klarar det mitt akvarium?

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13109

                      #40
                      Ursprungligen postat av man nam1
                      Hm, det såg faktiskt intressant ut! Men klarar det mitt akvarium?
                      Den biologiska biten klarar den men du vill nog ha kvar nåt av dina innerfilter för cirkulationens skull.

                      Ska du upp i storlek så är det helt andra pengar och det där ytterfiltret från aqua-nova såg jag att pwss slutat sälja och det ser ut som de avvecklar de andra aqua-nova grejerna...
                      Senast redigerad av åheim; 15 March 2014, 01:37.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • man nam1
                        • July 2011
                        • 441

                        #41
                        Okej, jo med Eheim vet man att man får kloka grejer till skillnad från andra random märken..

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13109

                          #42
                          Ursprungligen postat av man nam1
                          Okej, jo med Eheim vet man att man får kloka grejer till skillnad från andra random märken..
                          Nja jag tycker nog att det mesta från eheim har varit till mitt missnöje! Nu senast bytte jag ut min dyra 1048 som gjorde att det durrade i hela akvariet till en tyst aquarium system maxi jet 500...
                          Senast redigerad av åheim; 17 March 2014, 12:25.
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • man nam1
                            • July 2011
                            • 441

                            #43
                            Nu börjas det igen.. Dock så tror jag att det är till 99% matens fel då det är flytande mat. Hoppas verkligen det går minst lika bra denna gång..

                            Kommentar

                            Arbetssätt...