Skum avföring på scalare...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Ok. De här som fick det verkar pigga, och äter bra. Men hur kommer det sig att de helt plötsligt får det?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #17
      Jag bara gissar här, men undrar om det inte har med skador på tarmen att göra?
      En av bolivianerna jag såg det på i butiken hade ju ett helt jävla nystan med nematoder som stack ut ur tarmen som hängde utanför...

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Tja, de här scalarerna är nya, och inköpta flera veckor efter jag såg nå'n mask senast, så jag tror inte de har eller har haft Camallanus.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #19
          Annars har du ju Anders teori och han verkar förvisso säker på sin sak.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Jo, jag hoppas ju nästan på det, lite trött på maskar nu
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • dreas
              • August 2005
              • 264

              #21
              Min fundering är att har det hänt en gång så kommer det hända fler gånger, kanske på grund av en försvagad ändtarm. Bara en ovetenskaplig gissning ifrån min sida. Det finns säkert andra som vet bättre.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Tja, får se vad som händer. Gav dem lite flingfoder idag bara, istället för artemian och de vita mygglarverna de brukar få, och såg inget konstigt. De var dock långt ifrån lika entusiastiska över torrfodret, som de är över frysfodret..
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Idag fick de sin vanliga middag, artemia, och deras tarmar verkade hålla sig där de ska vara, det vill säga inuti fisken
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...