Sjuk Pussgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ratatosk
    • March 2011
    • 14

    Sjuk Pussgurami

    Hej!

    Filmklipp: http://www.youtube.com/watch?v=nKODl...ature=youtu.be

    En av mina guramis mår riktigt uselt,den hänger liksom med ryggen o fenorna, utom framspröten som är utsträckta rakt framåt. Den har blivit rosaaktig i färgen, verkar ha svårt att hålla sig uppe, och simmar på ett oharmoniskt ryckigt sätt.
    På zoo-butiken var ektozonbad det enda de föreslog, det har jag prövat ca 5-7 ggr, men den blir inte bättre.

    Hur lång tid ska man ge innan man slår ihjäl? Vilka chanser finns för spontan bättring? Det har gått ca 2 v, men inget har blivit bättre.

    De andra fiskarna ser ut att må bra, så jag vet inte hur viktigt det är med svar på andra frågor.
    Karet är 145l, de andra fiskarna är.. ehum, jag fick dem på freecycle o de visste inte. Växterna är, vattenpest vet jag men de andra vet jag inte. Pumpen är den som följde med, juwel. Tja, jag har fått alltihop o har ingen koll alls.
    Jag förstår att jag gör bort mig, att jag är pinsamt okunnig o inte ens har ord för saker. Att det är som när någon är missnöjd med servicen jag gjort på deras cykel, o sen kommer på att de glömt att berätta att de kraschat med den. Men jag tar det, en fisk är också ett liv så jag försöker rädda den.
    Senast redigerad av ratatosk; 15 February 2014, 13:31.
Arbetssätt...