Mask?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Mask?

    Har ett 20-tal guldsömsyngel som är några månader gamla. Såg att ett av dem (en av de mindre, nå'n cm eller så) hade en vit "kringla" på sidan, som jag efter lite pill fick bort med en pincett. Denna "kringla" påminde en hel del om dem som satt på ett stim kejsartetror jag hade för ett antal år se'n, i ett annat kar. Den gången satt de, vad jag kunde se, enbart på kejsartetrorna, och nu har jag bara sett en, på ett guldsömsyngel. De övriga ynglen, och de andra fiskarna, tycks vara fria från den. Antar att detta är nå'n sorts mask?

    Förra gången fick jag nå'n sorts tabletter, som jag inte minns vad de hette. Kanske behöver man inte ens vara orolig, eftersom det tycks röra sig om relativt milda utbrott? De tycks ju vara utvärtes, så ser man den inte på nå'n fisk, så är väl fisken fri från den?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Hmm, kom nyss på en sak, angående kejsartetror... För nå't halvår se'n hade jag ett stim kejsartetror, köpta i samma butik, och förmodligen ur samma kar, som de kejsartetror jag hade för ett antal år se'n, och som jag såg maskar på. Och ett tag hade jag guldsömsynglen i samma kar som de senaste kejsartetrorna gick i. Kanske har han i butiken maskeländet i karet han har kejsartetrorna i...
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hittade min gamla tråd med kejsartetrorna, och tydligen hette medicinen Parazin, och när jag läser vad jag själv skrev back then, så tycks det som om den medicinen hjälpte. Får hoppas att han har den inne. Och ska nog ta och tipsa honom om att köra i lite i hans kejsartetrekar.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...