Rutin vid fiskdöd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Rutin vid fiskdöd?

    Är det någon som har en bra rutin vid fiskdöd?

    Vad tittar ni efter tex?

    Jag har en gurami som från att se frisk ut igår la sig bakom ett blad här på morgonen och som nu är död. Har tagit de vattentester som jag har hemma och hittar inget ovanligt. Alla andra fiskar ser pigga och friska ut.

    Så nu ligger den här död.
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Jag brukar kolla så att inte andra fiskarna beter sig onormalt, t ex att de står och flåsar. Sådant kan vara tecken på förgiftning. Annars inte mycket.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      ..... samt - plocka omedlebart ut den döda fisken
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • henrikl
        • November 2012
        • 639

        #4
        Jag tittar om fisken ser mager ut, Om den är svullen eller har något annat som ser onormalt ut.
        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

        Kommentar

        • Pillur
          • June 2013
          • 25

          #5
          Min gurami såg också fin och frisk ut igår men idag är den svullen och kan inte hålla balansen längre och måste luta sig mot ett blad elr liknande.
          jag undrar också vad man ska tänka på eller göra när det vattentester (snabbstickor använder jag) inte "säger"att nåt är fel på vattnet, men fiskar dör en efter en. Jag gör regelbundna vattenbyten o matar sparsamt. Vad kan vara fel?

          Kommentar

          Arbetssätt...