Sjuk kardinaltetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiskzoo
    • September 2013
    • 55

    Sjuk kardinaltetra?

    Jag är har inte haft akvarium sedan jag var liten och skulle behöva lite hjälp.

    Har ett 180L akvarium som varit igång ca 3 veckor. Köpte 10 kardinaltetror för en vecka sedan. I övrigt finns 5 black molly och 6 mollyyngel samt en mal.

    Jag tror att en av kardinaltetrorna är sjuk. Den är bland de minsta av dem. Den ser gammal ut på något sätt. Inte lika jämn i kroppen och färgerna som de övriga. I dag såg jag att den är tjock om magen på något sätt. Som en svagt v-formad kula under magen. Och sen ser man som en mörk sträng av vad som ser ut att vara avföring som går från analöppningen och inåt i fisken. I övrigt äter den och simmar runt med de övriga. Fjällen står inte ut på fisken och den är inte tjock i övrigt utan rätt klen och bara som en kula under magen.

    Vad borde jag göra? Vad kan det vara för fel på fisken?

    Övrig info: Vattnet är 27 grader. Vi har haft i lite salt i vattnen för att black molly ska trivas. Vattentester (sticka) visar ingen nitrit och bar värden i övrigt.
  • fiskzoo
    • September 2013
    • 55

    #2
    I dag ser magen bättre ut på fisken. Dock ser den fortfarande risig och gammal ut, men den är pigg och äter. Törs inte köpa några fler fiskar innan jag vet om denna är sjuk på något sätt.. Ingen som har några råd?

    Kommentar

    Arbetssätt...