Böjda guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liberty.)
    • July 2013
    • 198

    Böjda guppy

    Hej,har fått två guppy yngel ifrån min kompis o dom har böjda ryggar som krokar typ.Är det något farligt eller lidande?Dom simmar bra förövrigt.
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    är de ena jävlar på banjo?
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #3
      Sv: Böjda guppy

      Sortera bort de ynglen, såna deformationer är vanliga bland odlade guppy men inget man vill avla vidare på.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • henrikl
        • November 2012
        • 639

        #4
        Sönderavlade guppy är krokiga och böjda. De bör rensas bort, framför allt inte odlas på.
        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

        Kommentar

        • liberty.)
          • July 2013
          • 198

          #5
          Okej,tack för svaren men hade inte tänkt att odla på dom då jag tror att alla är hanar.Men tror ni att dom mår bra av det?

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1660

            #6
            Det låter som att din kompis har försökt bli av med dåliga yngel genom att ge dem till dig. Gör man så, är man nog lite vriden själv. Jag håller med om att sådana yngel bör rensas bort, en snabb metod är att ge dem som foder till någon stor fisk.

            Olle

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              #7
              Sv: Böjda guppy

              Ursprungligen postat av liberty.)
              Okej,tack för svaren men hade inte tänkt att odla på dom då jag tror att alla är hanar.Men tror ni att dom mår bra av det?
              Nu är det ju alltid svårt att avgöra huruvida en fisk är lycklig eller inte men att låta en fisk med deformerad ryggrad leva tycker jag inte känns schysst. Brukar bli värre ju äldre de blir också.
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • liberty.)
                • July 2013
                • 198

                #8
                Okej,jag fick alla hennes fiskar för att hon inte skulle hålla på med akvaristik längre.Okej får då ta bort dom.

                Kommentar

                • viktorbj
                  • April 2013
                  • 405

                  #9
                  det är aldrig farligt för en fisk som har krokig rygg bara det inte är en sjukdom som tuberkulos

                  Kommentar

                  • liberty.)
                    • July 2013
                    • 198

                    #10
                    Okej,behåller dom ett tag till då o se om dom blir bättre eller sämre.Tack för alla svar.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...