Endlers svartnar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Endlers svartnar

    Såg idag att några endlershonor har mörknat i olika fält på kroppen. vad kan det vara som gör det.
    Karet är nystartat sen en vecka tillbaks och är på 200 liter
    släppte i alla som var i mitt tillfälliga kar på 40 liter i detta och det är ca 40 endlers från yngel till vuxna och ca 8 ancistrus bäbisar och runt 20 pansarmalar som jag var tvungen att flytta från mitt giftkar.
    Har kört med easylife filtermedium varje dag, matat en gång om dagen oftast med röda mygg. någon dag med tablett och flingor i små mängder. och igår lade jag i en broccoli
    Ammonia 0,2 ph ca 6,7
    temp ca 24 grader.
    Fiskarna beter sig som vanligt det ända jag märker är att vissa honor ser sotiga ut på sina ställen, antingen över nästan hela kroppen eller bara lite grann.
    Tyvärr så funkar det inte så bra att fota men här kommer 2 kassa bilder som kanske ger någon inblick i det jag menar.

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1290436.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,3 KB
ID: 2184216den framför broccolin närmast kameran har sot lite överallt främst på huvudet.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1290429.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,9 KB
ID: 2184217den fisken till höger har mycket sot och den under lite, den framför broccolin är normal.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Jag tycker inte de ser sjuka ut.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Nä inte till sättet iallafall, men på något dygn har flera blivit sotsvarta och dom ska vara enfärgade, syns nog bättre i verkligheten, konstigt att dom bytt färg och blivit fläckiga eller som om dom simmat genom kol och fått fläckar eller mer färg.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      Arbetssätt...