Sjuk fjärilsciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liberty.)
    • July 2013
    • 198

    Sjuk fjärilsciklid

    Hej,har en sjuk fjärilsciklid hane som håller på att dö när som helst troligen har han fått bukvattensot vad ska ja göra hjälp?
    Senast redigerad av liberty.); 22 August 2013, 15:41.
  • liberty.)
    • July 2013
    • 198

    #2
    Han gick bort nu.

    Kommentar

    • Ryskbompa
      • August 2012
      • 930

      #3
      Ofta så ser man det försent. Det är min erfarenhet iaf :/

      Kommentar

      • liberty.)
        • July 2013
        • 198

        #4
        Okej tack för svaret men aldra först så blev han allt blygare o blygare.Tyckte de va lite konstigt för han va alltid den som kom fram o hälsade vid rutan.Men sedan gömde han sig bara hella tiden o åt ingen ting så tyckte de va väldigt märkligt.Sedan så blev han allt slöare o slöare men han va aldrig tjock då.Men igår kväll när han dök upp ifrån sin grotta så va han rund som en boll.Han simmade väldigt dåligt o mest studsade fram.Och då förstog jag att han hade fått bukvattensot o det gick inte att räda han för till slut så simmade han up o ner på så han bara led.Föraveckan sp dog min ena black molly hona av bukvattensot.Vad kommer bukvattensot ifrån?

        Kommentar

        • viktorbj
          • April 2013
          • 405

          #5
          Hej! bukvattensot är en sorts bakterie angrepp som fiskar kan få av stress eller ålder eller fel mat hur gammal var fisken? och vad gav du den för mat?vad har du för fiskar i akvariet?
          det finns två sorter bakterier som orsaker bukvattensot en smittsam och en som inte är det.

          Kommentar

          • liberty.)
            • July 2013
            • 198

            #6
            Jag matar dom med vanligt torrfoder som är köpt ifrån arken i kungsbacka.Så det borde inte vara något fel på maten.Vad kan ha vart två år kanske tror jag han blev har haft han skälv i ett halvår men han va ju vuxen när jag köpte han.Jag har i de karet fem silverhajar två black molly fyra platy en silver molly o två ancistrus.

            Kommentar

            • liberty.)
              • July 2013
              • 198

              #7
              Ingen?

              Kommentar

              • Ryskbompa
                • August 2012
                • 930

                #8
                Känns som att han kan ha haft de ganska stressigt med 5 äckliga silverhajjar i karet. Jag tror inte heller att Fjärilar blir mycket äldre än 2 år

                Kommentar

                • liberty.)
                  • July 2013
                  • 198

                  #9
                  Okej,men dom är små yngel så dom kan inte ha vart så uppsträssande för honom.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...