Ichthyo medik mot vita pricksjukan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Ichthyo medik mot vita pricksjukan

    Fått vita prickar hux flux på mina bolivianska fjärilsciklider. Bara i fenorna och det kom över en natt. Var till djuraffären för att köpa medicin. Då säger de att nya EU regler har gjort det förbjudet att köpa effektiva mediciner. Så jag hade bara ett alternativ- Ichthyo Medik från Prodac. Verkar inte finnas i Sverige, men nån här kanske vet i alla fall. Djuraffären har stängt för helgen, så jag kan inte fråga där.

    Hur ska det användas? Bruksanvisningen är katastrof och jag hittar inget på nätet heller.
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    Hej! Hur menar du med att bruksanvisningarna är en katastrof ? sen har jag aldrig hört talas om regler att det är förbjudet med effektiva mediciner vissa effektiva antibakteriella mediciner kan förbjudas men mediciner mot vita pricksjukan är konstigt

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      #3
      Kaastrof: när det inte står hur ofta eller hur länge man ska behandla. När det står att det är viktig att kontrollera ph, men inte vad det ska vara eller inte vara. Dvs jag vet inte om det är en engångsbehandling eller om jag ska ha i det varje dag i 30 dager. Det framgår inte alls.

      Sjukt irriterande.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      Arbetssätt...