Offer: Slöjstjärt *Hjälp asp*

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • gosatta
    svarade
    visst sugmalar kan inte "äta" ihjäl andra fiskar men min ancistrus hane har precis slagit ihjäl en av mina pansarmalar. Ancistrusar har ju rätt elaka "klor" eller "spröt" eller "horn" eller vad man nu ska kalla dom =) som dom kan fälla ut från sidorna, dessutom kan ancistrusar bli rätt agressiva om fiskar inte flyttar på sig (jag vill inte kalla guldfiskar korkade men) och det är ju inte alltid guldfiskar gör det =)

    Lämna en kommentar:


  • snuttetuffe
    svarade
    Jag vet faktiskt inte vad det är för typ av mal... Den såg ut som en blodigel.. Kallade den för det ironiskt nog. Kan itne hitta den bland "fisk registret" Men jag såg när den sög sig fast på fisken. Det var då jag tog upp fisken till en annan skål.

    Fenorna är sönder trasade och han är lite blodsprängd! Han kan inte röra sig nu längre, han ligger bara på växterna och spratlar som en galning... Han dör nog tyvärr...



    Ursprungligen skickat av Nemesis
    Vad är det för typ av mal? en vanlig algätande sugmunsmal kan inte bita sönder några fenor alls, även om de kan se rätt så farliga ut

    Slöjsjärten vet jag inte riktigt med. ser det ut som våldskador, några fjäll borta, eller är det bara fenorna?

    Lämna en kommentar:


  • cri
    svarade
    Hej,

    Läs "hjälp med slöjstjärtar" inlägget utav Pumpan. Verkar vara en dålig kombination utav fiskar och du kanske hittar andra tipps där.

    Lämna en kommentar:


  • Nemesis
    svarade
    Vad är det för typ av mal? en vanlig algätande sugmunsmal kan inte bita sönder några fenor alls, även om de kan se rätt så farliga ut

    Slöjsjärten vet jag inte riktigt med. ser det ut som våldskador, några fjäll borta, eller är det bara fenorna?

    Lämna en kommentar:


  • snuttetuffe
    startade ett ämne Offer: Slöjstjärt *Hjälp asp*

    Offer: Slöjstjärt *Hjälp asp*

    Jag har en slöjsjärt som har råkat ut för en liten olycka... Eller rättare sagt någon har försökt att ta dö på den... Min mal rättare sagt!!

    Jag har tagit bort min mal nu men min slöjstjärt är i en riktigt dålig form. Han hade jätte veckra sjöjer som är helt trasig nu... Han simmar riktigt dåligt... ligger mest nere bland stenarna

    Kommer hans slöjor bli lika vackra igen och kommer att han överleva detta??
Arbetssätt...