Sjuk silver molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liberty.)
    • July 2013
    • 198

    Sjuk silver molly

    Hej,min ena silver molly hane har fått nästan helt gula fenor och är lite svart i sig vad kan det vara är det en sjukdom?
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    Hej! kan du visa en bild på fisken? om fisken inte vuxit till sig skulle det kunna vara genetiskt. min kamphane jag beställde ifrån en uppfödare var en nästan helt vitt men nu så har den blivit nästan svart och fått oranga fenor som var helt genomskinliga förut

    Kommentar

    • liberty.)
      • July 2013
      • 198

      #3
      här ser min silver molly hane typ ut har tagit denna bilden av google men han ser ut så nu jätte konstigt för så såg han inte ut förut.Ska han värkligen se ut sån?

      Kommentar

      • viktorbj
        • April 2013
        • 405

        #4
        det går inte att titta på länken.

        Kommentar

        • liberty.)
          • July 2013
          • 198

          #5
          Nejmen den är typ helt gul på fenorna och lite svart fläckig nästan överallt och mår bara sämre och sämre vet värkligen inte vad jag ska göra har aldrig set en sån sjukdom förut.Någon som vet vad det kan vara?

          Kommentar

          • Rebah
            • January 2012
            • 410

            #6
            På vilket sätt mår den dåligt? Att en molly har lite olika färger behöver inte vara en sjukdom, de man brukar se i butikerna är framavlade molly så får man yngel efter sådana kan det blir lite blandade färger på dem. Kan du beskriva lite mer hur den beter sig? En bild skulle ju hjälpa med, kan ladda upp på tex imgur eller imageshack och länka hit.
            "The trees move... do you not see it?"

            Kommentar

            • viktorbj
              • April 2013
              • 405

              #7
              hur mår fisken dåligt? jag kan inte ställa en diagnos om det inte finns en bild kanske en ungefärlig diagnos om du förklarar hur fisken mår dåligt.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Ursprungligen postat av liberty.)
                Hej,min ena silver molly hane har fått nästan helt gula fenor och är lite svart i sig vad kan det vara är det en sjukdom?
                Säkerligen en helt vanlig förändring då Molly kan få andra färger med stigande ålder. Jag skulle inte bli förvånad om den har lite blandade färger i generna. Helvit Molly är en framavlad färg, och de brukar ofta inte vara helvita hela livet.

                Att sedan fisken mår dåligt beror knappast på detta, utan har andra orsaker. Prova att ha 1 dl salt/100 liter akvarium, vanligt bordssalt funkar bra. Såvida dina andra fiskar och växter klarar saltet...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • liberty.)
                  • July 2013
                  • 198

                  #9
                  Aa okej men då är iallafall inte färgförändringen någon fara.Han äter inte och han gömmer sig hela tiden och har inte någon ork att simma och är bara i ett hörn och vill inte simma med dom andra fiskarna.Aa får hälla i då ekyzon salt och se då om det blir bättre.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Simmar han svajigt med kroppen och fällt ihop fenorna?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • liberty.)
                      • July 2013
                      • 198

                      #11
                      Aa det gör han.Han är vid pumpen hela tiden han orkar inte simma.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Då skulle jag personligen tagit bort honom, det brukar vara kört för dem när det gått så långt. Sök på "torpedsjuka" så hittar du nog problemet.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...