Ny parasit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    Ny parasit

    En ny parasit har hittats i svenska fiskodlingar:



    Något oroväckande och något som ger än större anledning att se upp med hur vi hanterar fisk mm, aldrig ut med något som varit i ett akvarium.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Så otrevligt. Det med att flytta mellan olika vattendrag är ju nåto att tänka mer på kanske oxå . Men agnfisk är ju ok aqtt flytta......
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Fast just den där tros bara vara parasit på laxfisk, och kanske bara på regnbåge, så den är nog av begränsad betydelse för akvarister.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4
        Fast eftersom detta verkar helt nytt går det ju inte att veta säkert vart det tar vägen.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Ursprungligen postat av Bygert
          Fast eftersom detta verkar helt nytt går det ju inte att veta säkert vart det tar vägen.
          Den är nyupptäckt, därmed inte sagt att den är ny för Sverige - intracellulära parasiter är väldigt svåra att upptäcka. Om den verkligen bara orsakar dödsfall hos regnbåge (en nyligen införd nordamerikansk art) kan man nog misstänka att den är gammal i gården.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          Arbetssätt...