sjuka fjärilsciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Troja
    • February 2013
    • 91

    sjuka fjärilsciklider

    hej jag hade 4 fjärilsciklder innan och dom blev bleka och dog efter några dagar först trodde jag att dom blev utmobbade av elektrikblue men nu har dom blivit lika dana bleka och det ser ut som om dom har fått fenröta. Och vi har tagit vattenprover och det är inget fel på det. Är det nån som vet vad som är fel och hur behandlar man det
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är inte möjligen så att en av fjärilscikliderna mobbar de andra?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Troja
      • February 2013
      • 91

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Det är inte möjligen så att en av fjärilscikliderna mobbar de andra?
      Nä för alla 4 fjärilsciklider är döda och nu är båda elecktrik blue bleka

      Kommentar

      • henrikl
        • November 2012
        • 639

        #4
        Fjärilsciklider är väldigt känsliga så det behöver inte vara mycket som är fel. Kan räcka att du missar vattenbyte med en dag eller att det ligger kvar mat som sänker vattenkvaliten.
        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13127

          #5
          Ursprungligen postat av Troja
          hej jag hade 4 fjärilsciklder innan och dom blev bleka och dog efter några dagar först trodde jag att dom blev utmobbade av elektrikblue men nu har dom blivit lika dana bleka och det ser ut som om dom har fått fenröta. Och vi har tagit vattenprover och det är inget fel på det. Är det nån som vet vad som är fel och hur behandlar man det
          Hur det det ut med växter och inredning, vad för filter, volym på karet, vattenbyten?
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...