Kan detta verkligen stämma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Kan detta verkligen stämma?

    Hmm, antar att jag ska ställa frågan här... Pratade med en idag, som sa att hon jobbat på ett ställe där de sålde dammfisk. Hon sa att om en fisk hoppade ur, och hamnade på golvet, var de tvungna att avliva den, för de hade fått lära sig att man inte får släppa tillbaka en fisk som hamnat på golvet, för den hade fått en massa bakterier, och sjukdomar, på sig, som kunde döda de andra fiskarna... Tyckte det lät väldigt osannolikt och extremt

    Jag menar, när jag praktiserade hos en grossist, så släppte jag i en del guldfiskar som hoppat ur, och inte dog nå´n fisk för det... Snarare så att jag räddade livet på flera intorkade stackare, och även så´na som hamnat i golvbrunnen. Och även här hemma har ju fiskar hamnat på golvet, och som jag se´n släppt i akvariet igen. Så det hon sa känns som sagt mycket osannolikt, eller?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    Tycker också det låtter mycket osanolikt för bakterier i luften eller på golvet (som inte är i vatten) är atmosfäriska och kan inte smitta fiskar men däremot kan ju bakterier som är marinska smita människor.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Har aldrig hört talas om detta
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Kan det vara en förvanskning av den amerikanska sk "5 second rule"
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Som jag trodde då... Undrar vem det var som berättade för dem att de var tvungna att avliva de stackars fiskarna för att de hamnat på golvet. Butikschefen förmodligen... Tur att jag inte jobbar där
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...