HJÄLP min parooner är sjuka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    #31
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ansvaret ligger hos bägge parter - ingen kan skylla ifrån sig för att man struntat i att informera resp. struntat i att skaffa sig information.

    T.o.m. när jag skriver att 95% av affärer helt avstår från att sälja Pangasius så ses det som negativt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Inte alls, då missförstod du mig. Det är jättebra att 95% har slutat. Det som är negativt är att 5% fortfarande gör det.

    Jag tycker inte alls att det är OT att diskutera det eftersom orsaken till sjukdomen i detta fall med största sannolikhet är skapad av människan, inte av virus, bakterier eller svampar. Om orsaken är människan måste vi ju också diskutera vad man gör med det. Som tex konkreta exempel på vad trådstartaren ska göra nu. Vad ska han göra med fiskarna? Vem lämnar han dem till? Zoobutiken? Kolmården?

    Att han ska skaffa större filter och större akvarium är väl rätt på pappret. Men hur fungerar det i verkligheten?
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #32
      Börjar finnas gott om stora kar och filter i landet nu.. handlar bara om pedagogik.. om någon berättar för mig att jag inte kan göra något stänger jag av.. om någon däremot berättar för mig hur jag kan göra något och låter mig bestämma själv om jag har resurser att genomföra det blir det ju roligare..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      Arbetssätt...