Snälla hjälp mig! Mina fiskar mår inte bra!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • charlie.svensson
    • April 2013
    • 12

    #31
    Jag har ingen aning om varför de sålde det till mig. Men som MonkanS sa innan så vill de kanske bara sälja. Men jag hoppas att Joakims tips funkar och att jag kan ha guppysarna i 20 liter så länge tills någon kan ta dem eller tills jag har råda med nytt. Trots att de inte kostar så mycket på blocket (för din inkomst kanske) så har jag tyvärr inte råd med det nu!
    Och guppysarna verkar trivas i vilket fall som så de klarar sig nog så länge

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      #32
      Ursprungligen postat av charlie.svensson
      Jag har ingen aning om varför de sålde det till mig. Men som MonkanS sa innan så vill de kanske bara sälja. Men jag hoppas att Joakims tips funkar och att jag kan ha guppysarna i 20 liter så länge tills någon kan ta dem eller tills jag har råda med nytt. Trots att de inte kostar så mycket på blocket (för din inkomst kanske) så har jag tyvärr inte råd med det nu!
      Och guppysarna verkar trivas i vilket fall som så de klarar sig nog så länge
      Snacka först med dina föräldrar om du inte kan få låna pengar. Om du betalar av 100 kronor i månaden kan du kanske få låna 1000 kr och köpa ett akvarium.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Joakim Lundgren
        • August 2006
        • 631

        #33
        Sorry att jag inte svarade med en gång. Hur gick det för platysarna? Jag odlar själv guppys i 20liters kar. Täta vattenbyten och mycket växter är receptet för frisk fisk. Dock finns det naturligtvis inga garantier.

        Jag antar att det är zooaffärsguppys du har och då brukar det innebära att de rent generellt är klenare än hemmaodlad guppys då de enligt vad jag har förstått, är odlade i stor skala med mycket salt o hög temperatur för att de skall växa snabbt.


        1% salt innebär 10g salt per liter vatten. I ditt fall 200g salt. Vet ej om du har växter o snäckor, de gillar inte salt.
        AKA: Lizardking

        Kommentar

        Arbetssätt...