Konstigt guppybeteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PAM
    • February 2013
    • 3

    Konstigt guppybeteende

    UPPDATERING: Guppyn dog strax efter inlägget.

    Hej!

    En av mina guppy honor har betett sig konstigt sen igår (söndag) förmiddag.
    Förstår att det är bäst om jag uppger all sorts information om karet här också
    för att ni lättast ska kunna hjälpa mig men jag tänkte beskriva beteendet lite snabbt
    bara och se ifall någon känner igen det. Så får jag väl vidareutveckla om det behövs.

    4 av mina 5 guppyhonor verkar bära på rom/bebisar. Den här som betett sig konstigt var den som blivit störst av dom.
    Igår morse börjare hon hålla sig ovanför pumpen. De andra guppina, speciellt honorna ville komma nära men hon "bet" efter alla som kom för nära. Där var hon sedan i stort sett resten av dagen och kvällen. En två-tre cm vit sträng kom ut från henne men inget annat hände. Idag på morgonen rörde hon sig mest nere på botten bland växterna men sedan två timmar och fortfarande nu är hon uppe ovanför pumpen igen. Dessutom var hennes storlek borta och hon är nu en av dom minst runda honorna. Den svarta "bollen" är numera liten. strängen var också borta.

    Vad tror ni? Sjuk? Ynglat?

    Ifall hon är sjuk; ska jag låta henne vara. Ska jag flytta henne till mitt lilla 20 liters räkkar. Eller ska jag flytta henne till ett tomt 120 liters kar jag håller på att starta upp (men det är helt nystartat igår söndag kväll).

    Hoppas på lite förslag och möjliga svar. Mvh Patricia
    Senast redigerad av PAM; 20 February 2013, 19:25.
Arbetssätt...