Ooops,! Vita prickar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kickanpickan
    • December 2012
    • 5

    Ooops,! Vita prickar...

    Jag har isolerat 2 av mina lyktögon ? Den ena har ca 4 vita prickar och den andra har en stor ljusare fläck på kroppen. Jag antar att det är v-p sjukan.
    Är det rätt att isolera dem i min nyplanterade nanokub som är tänkt för mina räkor inom kort , eller låta dem vara kvar i det vanliga akvariet med resten av stimmet?
    om jag har dem i nanot, har jag förstört miljön i det då? alltså om fiskarna blir friska eller dör i nanot , finns pesten kvar där eller dör den bort om det står tomt ett tag efter fiskarna inte är där? Just nu är de pigga och har varit i nanot kanske 4 dagar. Är ganska ny på akvarium och är tacksam för ideer och svar
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Sv: Ooops,! Vita prickar...

    Du skulle låtit de va kvar i stora karet. Smittan finns i hela karet så bara medicinera. Parasiten dör efter 3 dagar utan värd så låt dit nano stå utan räkor o fisk i typ 4-5 dagar så kan du använda det sen

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Kommentar

    • kickanpickan
      • December 2012
      • 5

      #3
      tack för svaret...men åhh, vilken amatör jag är.Vad är bäst att göra nu? flytta tillbaka dem och behandla hela stora och låta lilla stå tomt?

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        ja låter bra tycker jag

        Kommentar

        Arbetssätt...