"hårliknande" parasiter på Black Molly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    "hårliknande" parasiter på Black Molly?

    Tjena, kolla länken för att hitta till frågan angående vad det är för otyg på mina Black Molly?
    Finns bilder och beskrivning på problemet där och det är väll ett par inlägg i nuläget...

    Parasiter?
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ser ut som början på vita prick...syns lite dåligt då jag sitter med mobilen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Ser ut som början på vita prick...syns lite dåligt då jag sitter med mobilen.
      Okej, men vita prick brukar väll inte ge några direkt kort korta små "fjun" ? Och som sagt ynglen som föddes i karantänkaret igår kväll riskerar de att smitta oavsett vad det är för nåt föräldrarna har? Vet ine om ja ska våga ha de separat i nåt a mina andra kar eller ej?
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Prickarna ligger utanpå fisken vid vita prick, och alla fiskarna i karet riskerar att smittas.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Kollade in på datorn nu, och visst ser det ut som ett begynnande vita prickanfall. Höj tempen till runt 28 grader och köp medicin mot detta. Som du säkert läst kan det behövas både en och tre omgångar innan alla fiskar är helt friska, men i ditt fall räcker det kanske med en gång då det är i förstadiet än så länge.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            #6
            "hårliknande" parasiter på Black Molly?

            Aha okej, jag ska icke hem på ett par dagar men Mollysarna är ju i karantän i ett kar med nästan 28 grader får hoppas jag kan dirigera nån där hemma sålänge...
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            Arbetssätt...