Sjuk Diskus!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanadhoc
    • April 2011
    • 377

    Sjuk Diskus!

    Hej!
    Kom idag hem efter en två veckors lång semester och såg då att en av mina diskusar inte inte mår bra alls.
    Den är mörk, trasiga fenor och ena ögat är lixom insjunket med något vitt som omger det. Det vita ser inte direkt ut som svamp så jag vet inte vad det kan vara.

    Under de två veckorna jag har varit borta gjordes inget vattenbyte, gjordes ett precis innan jag åkte och nu ett till när jag kom hem. Grannen matade fiskarna så mat har de fått. Temperaturen har legat på ca 29 grader hela tiden.
    Alla andra fiskar mår bra och värdena ser bra ut.

    Ska ta bild senare, måste bara hitta kameran som ligger nerpackad någonstans men om någon har någon aning om vad som har hänt med stackaren så är jag mycket tacksam för hjälp!


    Tacksam för svar!
    //
    Johan
    MVH//
    Johan

    Projekt 300 liter diskus»
    Projekt inomhusdamm - sköldpadda»
  • Johanadhoc
    • April 2011
    • 377

    #2
    Ingen som vet vad det kan vara?
    Får ingen bra bild på fisken just nu, den gömmer sig bakom massa rötter hela tiden.
    MVH//
    Johan

    Projekt 300 liter diskus»
    Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Vad det beror på är svårt att avgöra i efterhand, men tyvärr tror jag inte det går så bra för diskusen där...
      Äter och skiter den som den ska?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Johanadhoc
        • April 2011
        • 377

        #4
        Den ser ut att ha lite problem att äta. Som om den inte kan svälja maten. Artemia funkar dock. Tyvärr så blir den snabbt bortjagad av en annan diskus då den försöker komma fram och äta. Har inte sett den skita än så jag vet inte hur avföringen ser ut. :/
        MVH//
        Johan

        Projekt 300 liter diskus»
        Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          #5
          Det låter inte så hemskt bra för din diskus måste jag tyvärr säga , om du har ett karantänkar skulle jag flytta över den där och testa med en kombinerad kur av Multicura och Antispot från Easylife , då denna medicinering attackerar fenröta , parasiter , flaggelater mm

          Eftersom det är mycket svårt att säga exakt vad det är som är fel med din diskus är nog detta det enda att göra om det inte är så att du bedömmer att den är så illa åtgången att det inte finns något annat att göra än att göra slut på dess lidande
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Johanadhoc
            • April 2011
            • 377

            #6
            Jag får väll flytta över den och medicinera och hoppas på det bästa i så fall.
            Tack för hjälpen!
            MVH//
            Johan

            Projekt 300 liter diskus»
            Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

            Kommentar

            Arbetssätt...