Hjälp! Är gibbiceps sjuk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonatan1
    • December 2012
    • 37

    Hjälp! Är gibbiceps sjuk??

    Hej

    Är min gibbiceps sjuk ?
    Om den är det vad ska jag göra då ?

    Bild:
    //​Jonte från Åkersberga
  • Maria S. Edström
    • November 2012
    • 95

    #2
    Den gibbiceps jag hade tidigare hade som vana att då och då blekna i färgen, för att några timmar senare åter färga ut. Vad jag förstod hade detta inget med sjukdom att göra, utan verkade vara som ett slags "kamouflage" vid vissa tidpunkter. Jag tror dock inte att den blev lika blek som din är på bilden, men det kan säkert ha att göra med individuella skillnader.

    Jag tror inte att det är något fel på din fisk, men det vore ju bra om någon mer kunnig än jag kunde svara i tråden också
    Mitt mål i livet är att aldrig sluta lära mig saker. Därför är jag akvarist och lärarstudent!

    Kommentar

    • Jonatan1
      • December 2012
      • 37

      #3
      Ursprungligen postat av Maria S. Edström
      Den gibbiceps jag hade tidigare hade som vana att då och då blekna i färgen, för att några timmar senare åter färga ut. Vad jag förstod hade detta inget med sjukdom att göra, utan verkade vara som ett slags "kamouflage" vid vissa tidpunkter. Jag tror dock inte att den blev lika blek som din är på bilden, men det kan säkert ha att göra med individuella skillnader.

      Jag tror inte att det är något fel på din fisk, men det vore ju bra om någon mer kunnig än jag kunde svara i tråden också

      Okej, ja jag kollade nyss och då hade han/hon mer färg igen, och så äter han/hon som vanligt och simmar så jag tror inte det är någon fara faktiskt, men tack för svaret!
      //​Jonte från Åkersberga

      Kommentar

      Arbetssätt...