Endast en art drabbas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_gbg
    • December 2011
    • 297

    Endast en art drabbas!

    Hej,

    Någon som förstår fenomenet att endast mina Golden lyckas på insjunkna magar (helst de små) och marigold och rödzebra familjen snarare borde täka över ett dietprogram?

    Kan detta vara en sjukdom? Eller vad kan det bero på? Hade de varit en sjukdom så hade även de andra arterna insjuknat?

    bukvattensot är väl inte ens värt att nämna?

    Trevlig helg!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Kanske är så att Golden (som är en av de fredligare mbunaarterna vad jag förstår) inte hänger med vid matningarna? De andra kanske tar det mesta av maten? Att särskilt dina små Golden drabbas, kanske kan tyda på det, eftersom de väl har allra svårast att hävda sig.

    Om de har bukvattensot borde det nog märkas, tycker jag.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Ursprungligen postat av freddan_gbg
      Hade de varit en sjukdom så hade även de andra arterna insjuknat?

      bukvattensot är väl inte ens värt att nämna?

      Trevlig helg!
      Utbryter det en sjukdom brukar det drabba en art i taget. Tarmflagellater leder till avmagring.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • freddan_gbg
        • December 2011
        • 297

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Utbryter det en sjukdom brukar det drabba en art i taget. Tarmflagellater leder till avmagring.
        De ville jag inte höra....

        Det är bara en Golden som har insjunken mage, de andra har klarat sig =) men vet att de hänt en gång innan dock... sen dog han...
        Senast redigerad av freddan_gbg; 02 November 2012, 17:36.

        Kommentar

        Arbetssätt...