Sjuk apistogramma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    #16
    Yep, att han mår dåligt är det ingen tvekan om. Men sista desperata försöket är ju att försöka få honom att äta något, gör han inte det så lever han inte länge till.
    350L Diskus

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #17
      Lycka Till!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #18
        Ursprungligen postat av PiaJo
        Jag har haft apor som matstrejkat men då har de varit riktigt risiga..

        ...japp det är det jag menar - en matstrejkande apa mår pyton.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          #19
          Jag plcokade ur honom nu och la honom i en egen burk och försökte ge honom mat, men han vägrar ta det, dessutom ser jag nu att hans ena öga är infekterat eller något, huden runt ögat är vit, typ som fingrarna blir när man badat för länge och det typ faller sönder eller vad man ska säga.

          Tror jag avlivar honom nu direkt istället. Han lider antagligen.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #20
            Eftersom jag är så jäkla envis ås smulade jag ner pyttepyttesmå granulatsmulor... Tog med pincett och släppte precis framför munnen på honom så att dom åkte in i munnen automatiskt när han andades... Stora pulor sputtade han ut igen men fick säkert in 15-20 st pyttesmå bitar i munnen som INTE kom ut igen (de kanske han spottade ut via gälarna istlälet eller något, svårt att säga) men kanske svalde han dom... Isåfall ser det ju ut som att han fått lite mat i sig. Ögat ser inte jättebra ut dock, infekterat ser det ut som. Men men, han kan få en natt till på sig nu när han ätit lite så får vi se om han repar sig. Annars får jag avliva honom om jag inte ser bättring.
            350L Diskus

            Kommentar

            Arbetssätt...