Vad är det som händer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HelenLind
    • September 2012
    • 405

    Vad är det som händer

    Precis när man börjar känna att nu har vi kläm på det här och karen tuffar på så händer allt på en gång.

    I förrgår avlivade jag kampfisken för den var svullen och slö. Blev inte bättre efter några dar i karantän.
    Jag la den i papper och tog en sten. När jag öppnade papperet var det knallgult.

    Igår hittade vi en molly hane som såg misshandlad ut. Småskador på huvudet och ryggen. La den i karantän men den la sig på rygg ganska snabbt så jag tog bort den. Såg normal ut i övrigt.

    Idag har vi en platy hona som inte äter och andas fortare än de andra. Hon är rund men det är alla vuxna platy honor.
    Hon håller sig mitt i karet och de andra platyarna är väldigt nyfikna på henne.

    Molly honan har ett svullet öga men är pigg för övrigt och simmar runt och äter.
    När vi köpte mollysarna fick vi fel så det blev 2 hanar och en hona. Hanen som dog i går har alltid varit lite utanför och hållit sig för sig själv då den var mindre än den andra.

    Är nojjig över att vi kan ha fått bukvattesot i karet pga kampfisken. Mollysarna verkar ha haft ett rejält slagsmål.

    Ska jag flytta båda honorna till karantänkaret? Är det bra att ha salt i då?
    Familjen fisksoppa
    Dotterns: 3*30l, 3*90l, 540l
    Mina: 120l, 312l, 500l
Arbetssätt...