Dvärggurami skalad!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rufs_danne
    • June 2003
    • 39

    Dvärggurami skalad!!

    hej! köpte 2st dvärg guramier idag efter att vart borta någon timme kom jag in o såg att en av dem var nästan skalad o inte lös så snyggt på ena siden..nu såg jag att han låg på sidan på botten så la den i en annan skål som karantän..såg att både guld guramin o kampfisken vart på den i bladn vet int om någno av dem ätit på den elelr bara vart nyfikna..
    Don't drink water! Fish fuck in it!
  • H.G
    • April 2003
    • 183

    #2
    Ser ingen fråga. Ville du bara berätta detta för oss eller ville du fråga något oxå
    -------------------------
    168 liters malawi

    Kommentar

    • rufs_danne
      • June 2003
      • 39

      #3
      tjao är det kasnke någon som vet om just guldgurami eller kampfisk har för vana att äta dvärgurami :-) har sätt guldguramin på bägge flera gånger nu..ser ut som den äter fjällen
      Don't drink water! Fish fuck in it!

      Kommentar

      • rufs_danne
        • June 2003
        • 39

        #4
        såg nu att guld guramin äter åp den friska oxå! har lagt båda friska i stora karet där de kom i från så får guldguramin ligge i karantän till sden blir snäll :-) tror ni min skadae kooerm klara sig? hanligger mest stil åp botten..ligger inte på sina n längre
        Don't drink water! Fish fuck in it!

        Kommentar

        • rufs_danne
          • June 2003
          • 39

          #5
          nu simmar den igen! den e nog på bättrings väg..men kommer den få tillbaks sitt snygga lysande fjäll? den e lixom fjällad på vissa stället..hadde det vart en hund kunde man säga att de såg ut som skabb :-)
          Don't drink water! Fish fuck in it!

          Kommentar

          • rufs_danne
            • June 2003
            • 39

            #6
            nej nu! nu e den blåa guramin åp den oxå! men han knuffar lixom underifrån..är et mobbing elelr försökar han hjälpa den att få dena tt simam typ?
            Don't drink water! Fish fuck in it!

            Kommentar

            • Jonas.E
              • May 2003
              • 199

              #7
              1. skaffa dig ett sjuk-akvarium där de skadade får vila upp sig.
              2. fixa fler gömställen i ditt akvarium. Guramis bör inte hållas i akvarium under 50liter, särskilt inte de som blir runt 15cm(blåguramin och guld-guramin), där är ett 120liters ett minimum för att de ska trivas.
              3. kampfiskarna kan vara extremt aggressiva mot fiskar som liknar dem, om din kampfisk är blå eller röd kan den se dina dvärgguramis som rivaler och döda dem.
              4. Har du inte råd eller plats till ett akvarium stort nog för dina firrar så sälj dem och ägna dig åt guppys eller fiskar som passar i ett mindre akvarium.

              hoppas att du fått några tips/råd om hur du ska göra

              lycka till!
              Mvh Jonas

              Mbuna Rocks

              Kommentar

              • rufs_danne
                • June 2003
                • 39

                #8
                holloj! kampfiskne e både blå och röd men den bryr sig inte om dvärgaran men guld guramin har jag tagit på bar gärnging 3 ggr nu! så den bor i skålen till i morrn då flyttar jag den te fiskaffärn så får den sjuke bo is kålen te han friskanr till..han simmar lite nu oså
                Don't drink water! Fish fuck in it!

                Kommentar

                Arbetssätt...