Dåliga slöjstjärtar..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kryddan803
    • July 2011
    • 241

    Dåliga slöjstjärtar..?

    Hej!
    Förra torsdagen blev en av mina största slöjstjärtar (har fyra) sjuk, antar jag. Såg ut som den legat på bottnen en stund och att de andra fiskarna (En elak kinesisk algätare/vanlig algätare är nog den största boven). Fjällen var vita och lixom "rufsiga" som på en död fisk när de andra ätit på fjällen. Dess stjärtfena var också äten av och "blodig". Jag la över den (helt otroligt) ännu levande, torterade fisken i en skurhink som jag använder vid vattenbyten osv. med en luftpump, lite grus, en växt och en doppvärmare. Jag fick den tillochmed att simma runt lite, eller iallafall röra på sig lite, och äta både såkallade växtätartabletter och artemia. Men sedan på lördag eftermiddag/kväll var jag tvungen att åka iväg och när jag kom hem på söndagen var den död.
    Nu är det så att jag gärna skulle vilja veta om ni som är lite kunnigare än jag kan komma på vad allt detta kan berott på? Jag tror inte att fiskarna är särskilt gamla, kanske ett år.

    Nu när jag var uppe och kollade till fiskarna så såg jag att den andra stora jag har har fått en stor svart fläck vid typ ryggraden och är lite hängigare än vanligt. den liksom "står" på stjärtfenan. Alla tre är hängiga och ligger på botten tills man kommer in i rummet då dom simmar upp till ytan och tror de ska få mat.
    Vilket Ph ska slöjstjärtar ha? Vad kan allt det här bero på?

    GRYMT tacksam för snabba svar, tack.
    Mvh Stefanii
Arbetssätt...