Hjälp, Honungsgurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VH90
    • June 2003
    • 37

    Hjälp, Honungsgurami?

    Min Honungsgurami verkar vara helt slö,han simmar sakta längs akvarieglaset o ibland lägger han sig nästan halvt ner på pumpen eller på något blad o ibland så står han helt stilla o tittar rakt in i sidoglaset.Ingen av mina andra fiskar i samma akvarium gör likadant.
    VH90
  • small
    • January 2003
    • 470

    #2
    Mobbad?
    Vita prick?
    För kraftig cirkulation?
    Berätta lite mer, t ex vad Du har för andra fiskar i

    /Micke
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=178185
    Att måla är ingen konst.

    Kommentar

    • VH90
      • June 2003
      • 37

      #3
      Det är ett 40 liters som jag har 3 platy, 4 sebra danios,en algätare,en räka o två honungsgurami(hane o hona).
      Den lägger sig ner oftast på marken under pumpen. Den kan ligga där minuter sen kommer honan o petar till honom o då simmar han iväg eller går han upp till ytan för att hämta luft.
      Han håller sig hela tiden intill glaset när han simmar.
      VH90

      Kommentar

      • small
        • January 2003
        • 470

        #4
        Har han känselspröten framåt eller bakåt?
        Du skriver att honan "petar" på honom,kan vara mobbing.Har Du sett om honan jagat honom tidigare?Har själv riktat in mig på guramisar och bara haft otur med guldhonungsgurami (6st vid olika tillfällen) som dött efter ca.14 dgr.Hittar ingen förklaring till varför bara dom har dött och inga andra guramisar,kanske är dom sönderavlade.Ibland finns det inga svar på varför en del firrar inte klara sig.
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=178185
        Att måla är ingen konst.

        Kommentar

        • rufs_danne
          • June 2003
          • 39

          #5
          hej min guldgurami äter upp fjällen på mina dvärggurami..det kalalr jag mobbing :-) har har blitt flyttat nu
          Don't drink water! Fish fuck in it!

          Kommentar

          • rufs_danne
            • June 2003
            • 39

            #6
            hej min guldgurami äter upp fjällen på mina dvärggurami..det kalalr jag mobbing :-) har har blitt flyttat nu
            Don't drink water! Fish fuck in it!

            Kommentar

            Arbetssätt...