Hjälp! vår fisk ha "konstigt öga".

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PaChE
    • April 2010
    • 5

    Hjälp! vår fisk ha "konstigt öga".

    Lite svårt och beskriva exakt hur det ser ut så länkar här med bild på hur vår hantel ser ut: http://imageshack.us/photo/my-images/840/img1322mx.jpg/
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Tittade på fiskarna igår och då såg jag att hantel bara hade en-två små vita fläckar på höger sida om huvudet (påminde typ som en finne för oss) och man såg ingen direkt skilnade på höger och vänster öga men jag såg/reflekterade över att det inte va som det brukar se ut.
    Och idag när jag ser dem igen så såg vår hantel ut så här (som på bilderna)! Vad har hänt?!
    Igår så åt hantel som vanligt och simmade som vanligt runt. (Idag ha jag inte hunnit med att mata dem ännu då jag direkt satte mig här och letade efter en förklaring till hans tillstånd som hänt).
    Idag så simmar han runt lite men ligger mycket på sanden/marken.

    Vad ha han råkat ut för, plågas han?! Vad skall jag göra?!

    Hans bor med braktbotioer, malar och gar. Dem trivs. Vi ha haft hantel i lite mer än 1år (hans patner(honan) gick bort för att par månader sen).
    Dem simmar i ett 450L akvarie = Juwelakvarie och deras tillbehör.
    Vi ha aldrig haft några sjukdomar innan.
    Vattnet är bra.

    Tack på förhand!
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #2
    De har nåt som kallas för "Pop-Eye". Det kan komma av dåligt-/ skitigt vatten eller av bakterieinfektion i ögat. har du kollat vattenvärdena i karet ??
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    Arbetssätt...