Smalnar av och dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mick12
    • August 2011
    • 123

    Smalnar av och dör

    Under ungefär ett halvt år så har ca. 4 fiskar dött av det här.först tänkte jag att det bara var en "dålig" fisk.Men nu när det händer ungefär med nån månads mellanrum börjar man undra.Har en igen en kopparbarb som mitt i allt blivit smal och stjärtfenan ser konstig ut nästan som förstor och kanske lite sne.Den börjar få svårt att hålla sig nere och vill bara åka upp mot ytan.Den har hållit sej ensam i flera dagar.Den äter nog såg jag igår men det kommer ut tillbax ungeäfr som att fodret är förstort.Är det vanligt att fiskar dör så här?

    Byter vatten 1 gång i veckan ca.30-50% kör mat enligt 5 minuters metoden 1 gång om dagen.Alla världen ok.
    Växter har jag flera av men de växer så dåligt.Försöker göda nu som då.
  • mick12
    • August 2011
    • 123

    #2
    Ingen som vet??
    Läste här om parasiter i tarmen och tror det är det som de har men hur utrotar jag det bäst eller går et över av sig själv eller dör alla fiskarna?

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #3
      När du byter vatten, vilken temperatur har vattnet du har i?
      Hur stort akvarium har du?
      Vad har du för filter?
      Hur mycket fiskar och vilka?
      Vad mer än kranvatten häller du i akvariet?
      Att säga att dina värden är OK hjälper varken dig eller den som eventuellt skall hjälpa dig. Vilka värden pratar vi om och vad mäter du med? At göda nu som då. Vad göder du med? Hur ofta och hur mycket?
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • mick12
        • August 2011
        • 123

        #4
        Jag tror att det varit för kallt i vattnet.tog av värmen när vi åkte på semester en stund för det var så varmt i vattnet och jag var rädd att den skulle haka upp sig så det skulle bli för varmt.såg sen när vi kom hem att graderna var ganska "kalla" så jag satte igång den igen så jag tror nästan det var därför som den där parasiten kom igång.För nu var det bara den ena fisken som dog och de andra ser ut att må bra.Eller är det bara tillfälligt när den där parasiten härjar?

        Kommentar

        Arbetssätt...