Fenröta???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nettan77
    • May 2012
    • 56

    Fenröta???

    Jag har ett 60L akvarium med 7 äppelsnäckor o 9 neontetror. Igår såg jag att 2 av dom har blivit av med fenor o de går en vit rand längs fenorna som e drabbade... Jag har gjort vattenbyten varje v men såg igår att de va ganska varmt i akvariumet 26-27 grader. E detta fenröta eller något annat o hur behandlar jag detta?? Ska jag ta bort fiskarna som e drabbade??
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #2
    Den här tiden på året har många varmt i sina kar och 26-27gr är inte så farligt, vid 29 bör du nog börja byta med lite kallvatten. Ja vet inte hur äppelsnäckor reagerar på salt? annars skulle jag rekomendera ett större vattenbyte och 1dl salt/100L vatten. Det ger dem bättre chans att tillfriskna. Har du ordentlig cirkulation och filtrering av vattnet?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Nettan77
      • May 2012
      • 56

      #3
      Ska kolla upp de här med snäckor o salt!! Kan man ta vanligt salt? Jag tror att de e ordentligt cirkulation o filtrering iallafall =)

      Kommentar

      • Christer5

        #4
        Om du öppnar upp akvariet så det blir luftat kan du sänka tempen till ca 2 grader.

        Kommentar

        • Nettan77
          • May 2012
          • 56

          #5
          De kan alltså va tempen i akvariet som e problemet?? Annars e de ett glas med två "hål" i vardera hörn o en enkel ljusramp men de kanske behöver luftas mer då!? =)

          Ursprungligen postat av Christer5
          Om du öppnar upp akvariet så det blir luftat kan du sänka tempen till ca 2 grader.

          Kommentar

          Arbetssätt...