min Agamyxis pectinifrons har blivit skadad/sjuk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Comsaralb
    • June 2012
    • 2

    min Agamyxis pectinifrons har blivit skadad/sjuk??

    Behöver lite hjälp ang min Agamyxis pectinifrons, eller prickig chokladmal va? Är ganska ny inom akvarie och fiskehobbyn och behöver därför lite hjälp... upptäckte idag att den inte alls ser frisk och kry ut.. Den har tappat färg och verkar tom ha tappat "skinnet"... Såg den för kanske två dagar sedan och då syntes inget... Vad kan ha hänt och vad kan jag göra åt det? Det finns en till mal i akvatiet men det är en skäggmunsmal (Ancistrus).. Kan de ha fajtats? Det ser ut på ena sidan som om min chokladmal har blivit biten ganska stort runt mitt på kroppen och har nu ingen hud kvar där... ?
    Akvariet är 200L och vattenbyte i söndags... Ny pump däremot, till en utomstående pump eheim...
    har tagit en bild, men vet inte riktigt hur jag får upp den....


    Tacksam för svar!
    Mvh Sara A
    Senast redigerad av Comsaralb; 29 June 2012, 19:57.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jag skulle kunna tänka mig att Ancistrusen har bitit den, kanske har den fått en infektion i såret. Hade 6 Amblydoras hancockii (knorrmal) för några år se´n, och tre av dem fick sår på sidan, och dog (de tre andra är kvar). De kan ha blivit bitna av nå´n, och se´n fått infektioner i såren. Har också för mig att jag haft nå´n Ancistrus för längese´n som fick sår, och har för mig att jag såg en större sugmal som satte sig på den.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Comsaralb
      • June 2012
      • 2

      #3
      Tack för svar.. Har haft i medicin, så får hoppas att det blir bättre... Tack igen! Mvh sara

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ok, får hoppas att den blir bra.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...