Vad händer med mina corydoras??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lorvimorven
    • August 2011
    • 146

    Vad händer med mina corydoras??

    Jag köpte för någon månad sedan 6 st corydoras. Här om dagen hittade jag en död. Idag så har en varit jättekonstig.. Simmat upp och ner och flytit runt med buken upp och sen simmat ner på botten..

    Vet någon vad som kan vara fel??

    Tacksam för svar!!
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Ursprungligen postat av lorvimorven
    Jag köpte för någon månad sedan 6 st corydoras. Här om dagen hittade jag en död. Idag så har en varit jättekonstig.. Simmat upp och ner och flytit runt med buken upp och sen simmat ner på botten..

    Vet någon vad som kan vara fel??

    Tacksam för svar!!
    • felet på fisken kan vara en inflammation i buken och buken kan vara varfylld och kanske därför den flyter upp med buken?
    • orsaken är högst troligt bristande akvarieförhållanden, ex. dålig filtrering, övermatning, för få vattenbyten mm.
    • corydoras kräver god cirkulation och en effektiv biologisk filtrering. Ett finkornigt bottenmaterial som de kan gräva i och det får inte vara vasst.
    Senast redigerad av åheim; 29 June 2012, 11:21.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • lorvimorven
      • August 2011
      • 146

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      • felet på fisken kan vara en inflammation i buken och buken kan vara varfylld och kanske därför den flyter upp med buken?
      • orsaken är högst troligt bristande akvarieförhållanden, ex. dålig filtrering, övermatning, för få vattenbyten mm.
      • corydoras kräver god cirkulation och en effektiv biologisk filtrering. Ett finkornigt bottenmaterial som de kan gräva i och det får inte vara vasst.
      Tack! Grejen är att jag har mätt alla värden och allt är bra.. Jag har finkornig sand i botten och pumpen är som den ska.. Jag får hoppas att det blir bättre!

      Kommentar

      Arbetssätt...