Garra rufa med avvikande utseende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Afrodite
    • June 2012
    • 36

    Garra rufa med avvikande utseende?

    Avslutar medlemskap
    Senast redigerad av Afrodite; 10 July 2012, 14:46.
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Aah jag vet inte vad det är eller vad det beror på du får nog avvakta, verkar den pigg så...Jag har faktiskt ett par neontetror som saknar gällock precis som din firre, har varit så i ett par år och dem är lika pigga som sina kompisar
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Jag tror mest att det är en missbildning gissningsvis pga någon näringsbrist eller dåliga vattenförhållanden. Hade liknande problem tidigare med Pterolebias longipinnis men det var uppenbart inte ärftligt. Vi skyller ofta på inavel när det är vi som ger fiskarna dåliga förutsättningar... Vi akvarister tror oftast att vi sköter vattenkvalitén bra men egentligen gör vi oftast inte det. Ta t ex rekommendationerna om vattenbyten och jämför det vattencirkulationen i naturen, fisktätheten i naturen jmf akvariet osv
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Vattenvärden säger inte allt. Kontinuerligt genomströmmande vatten är nog bäst. Rejäla vattenbyten bättre än mindre om man har bra vatten att tillgå förstås. Men vilka orkar med det? Det blir inte samma vattenmiljö i ett akvarium som i naturen. Det var det jag menar.
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        Arbetssätt...