Ålder eller sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CarroAnn
    • August 2011
    • 110

    Ålder eller sjukdom?

    Hejsan!
    Jag har haft en svärdbärarhona i snart ett år. När jag köpte henne var hon redan fullvuxen (vuxenstorlek) så jag börjar ana att hon kanske bara blivit gammal, men jag blir väldigt misstänksam över hennes tillstånd så jag ska förklara situationen och hoppas på att någon kanske vet hur det står till egentligen!

    Hon har mått jättebra fram tills nu, de senaste dagarna. Hon liksom vaggar fram och är ganska slö, men äter gör hon och hon simmar socialt med de andra fiskarna runt i akvariet. Hennes rygg har också blivit ganska krokig (läste att det hör till åldern, vet inte om detta stämmer dock). När jag dessutom tog en närmare titt på henne, upptäckte jag dock att hennes fjäll på magen ser lite utstickande ut, och även på ryggen. Visst är det symptom på bukvattensot? Min magkänsla säger att det är åldern som kommer ikapp henne, men man tror ju trots allt ofta det man vill tro, eller?

    Har någon en aning så vill jag höra! Har nyligen flyttat så det har blivit omstart i akvariet (så överväger att flytta henne till det mindre akvariet (60 l) som använts under tiden som det större gjorts i ordning) , men värdena är bra och ingen annan fisk visar några som helst symptom på någon form av sjukdom alls! Bara hon...

    Hjälp!
  • CarroAnn
    • August 2011
    • 110

    #2
    Ingen som vet?

    Kommentar

    Arbetssätt...