Torpedsjuka / klibbstjärt??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • annhv
    • June 2012
    • 1

    Torpedsjuka / klibbstjärt??

    Har ett akvarium med främst guppy samt några ballongmolly yngel, 4 algätar, tre räkor. Guppyn producerar rikligt med yngel men några yngel föddes med spetsig stjärtfena, de verkar friska, simmar runt och äter precis som de övriga. Några yngel är endast någon vecka gamla men ett par är ca 4 veckor. Jag trodde att det bara var ett speciellt utseende på deras fenor men när jag googlade fick jag upp följande ev diagnoser (torpedsjuka / klibbstjärt) och blev orolig för att de är sjuka.

    I övrigt verkar alla fiskar friska och akvariet verkar fungera. Endast haft igång det ca 5-6 veckor, hade i de första fiskarna redan första veckan, byter lite vatten kontinuerligt, planterat mycket växter som växer så det knakar. Nya fiskar i två omgångar utan karantän. Har innerfilter Eheim 2012 och akvariet är på 160 L. Lite trådalger på vissa växter samt lite algprickar på rutan.

    Vad säger ni experter här på forumet - ska jag plocka bort dessa yngel med spetsig stjärtfena trots att de i övrigt verkar må bra??

    Lägger en länk till bilder från akvariet - https://picasaweb.google.com/1119901...3010/Akvarium#

    Tacksam för svar!
    Anneli
  • Christer5

    #2
    Mycket snyggt akvarium !

    Kommentar

    Arbetssätt...