Ska avliva en fisk nu!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JP!
    • March 2012
    • 61

    Ska avliva en fisk nu!

    Hittade min Afra cobwe hona som tuggat sedan den 12 april liggandes på sidan i ena hörnet av akvariet, Fiskade upp henne och la henne i ett saltbad i en spann, Kopplade i en sån där luftbubblaremus för ytcirkulation. Men hon blir inte bättre. Trodde hon var död och skulle "begrava" henne men upptäckte då att hon fortfarande lever. Ska nu avliva henne och tänkte fånga upp henne i en påse och snabbt klappa till fisken med hammare över huvudet. Tankar om det? Finns det bättre sätt?

    Mvh!
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av JP!
    Hittade min Afra cobwe hona som tuggat sedan den 12 april liggandes på sidan i ena hörnet av akvariet, Fiskade upp henne och la henne i ett saltbad i en spann, Kopplade i en sån där luftbubblaremus för ytcirkulation. Men hon blir inte bättre. Trodde hon var död och skulle "begrava" henne men upptäckte då att hon fortfarande lever. Ska nu avliva henne och tänkte fånga upp henne i en påse och snabbt klappa till fisken med hammare över huvudet. Tankar om det? Finns det bättre sätt?

    Mvh!
    Det blir bra så - tråkigt.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • JP!
      • March 2012
      • 61

      #3
      Tack för snabbt svar Gullefjun, Då gör jag så! Någon som har någon aning om vad som hänt med fisken? Hon tuggade ju i nästan fyra veckor. Kan hon blivit jagad och på grund av att hon tuggat blivit så försvagad att hon inte orkade mer?

      Kommentar

      Arbetssätt...